برپایی نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره»؛

میزبانی تالار آبی نیاوران از آثار هنری 35 کشور جهان+گزارش تصویری

شنبه 18 آذر 1402 - 12:49
تالار آبی کاخ موزه نیاوران در نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره»، میزبان میراث و آثار هنری از 35 کشور از قاره های مختلف جهان، فرهنگ ها و سنت ها است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این نمایشگاه با هدف گرامیداشت روز ملل متحد در سال 2023 و بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد امضای منشور سازمان ملل متحد برپا شده است.

در بخش مربوط به جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه، آثاری از گنجینه موزه های مجموعه نیاوران شامل نسخه خطی شاهنامه اثر استاد محمد مومن ابن محمد قاسم مدعو کرمانی معروف به اصح کرمانی که با خط نستعلیق خلق شده و دارای 44 مجلس مینیاتور است، اعلامیه حقوق بشر اثر غلامحسین نامی که با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده است و مدال صلح در معرض دید قرار گرفته اند.

استرالیا، اتریش، دولت چندملیتی بولیوی، بروئنی دارالسلام، بلغارستان، شیلی، چین، ساحل عاج (کت دیووار)، کرواسی، فنلاند، مجارستان، هند، جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، مالزی، مکزیک، نروژ، پاکستان، فیلیپین، جمهوری کره، رومانی، فدراسیون روسیه، اسلواکی، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، اوکراین، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه و سریر مقدس (واتیکان) کشورهایی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

همچنین در کنار آثار یاد شده تعدادی اثر هدیه شده به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که در میان آن ها فرش ایرانی اثر محمد صیرفیان به چشم می خورد.

گفتنی است نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» از سوی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران و با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شده است.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه می توانند تا 26 آذر 1402 همه روزه از ساعت 10 تا 16 به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

شناسه خبری: 3401
تاریخ انتشار: 1402/9/1812:49
هشتگ ها: #انسانیت همبستگی یک سیاره, #تالار آبي, #ایران, #کاخ نیاوران, #نمایشگاه, #سازمان ملل

آخرین مطالب